duminică, 14 decembrie 2008

Elementele Reclamei 1

-Titlul are funcţii de prezentare, de identificare, de evidenţiere, specificare, stimulare şi captare a interesului. El nu trebuie conceput ca un rezumat al informaţiei din reclamă, ci ca un "cârlig";
-Sloganul
concis şi uşor de memorat, poate fi folosit şi în reclamele radio sau TV, spre deosebire de titlu care este specific tipăriturilor;
-Textul informativ
trebuie să folosească un limbaj conversaţional, să fie concis, să conţină cât mai puţine semne de punctuaţie şi să evite metaforele în exces. Textul se divide în mai multe blocuri tematice distincte între ele, dar având coerenţă interioară, blocuri tematice ce pot fi introduse prin subtitluri ce sintetizează conţinutul. Elementele distincte de informaţie pot fi puse în evidenţă prin folosirea semnelor grafice de introducere. Amploarea textului informativ depinde şi de timpul pe care îl au la dispoziţie receptorii mesajului, dar şi de specificul produsului. De pildă, se consideră că textul poate lipsi atunci când produsul promovat este bine cunoscut publicul consumator;
-Marca – are ca element de simbolizare emblema care ajută la recunoaşterea acesteia şi ale cărei reguli de concepere vizează sugestivitate şi armonie, simplitate, claritate şi concizie. Mărcile pot îndeplini mai multe funcţii: uşurarea sarcinilor în legătură cu desfacerea prin intermediul unei expresii vizuale simple; afirmarea caracterului întreprinderii care influenţează, atât publicul, cât şi salariaţii cărora li se oferă sentimentul de apartenenţă; accelerarea desfacerii produsului prin aplicarea simbolurilor pe ambalaje, de exemplu; realizarea unor acţiuni speciale prin utilizarea simbolului pe antetul scrisorilor, pe cadourile publicitare, pe mijloacele de transport ale firmei etc.;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu